Knäckig äppelpaj

Hej hallå, hoppas ni haft en trevlig helg. Tänkte att vi avrundar denna måndag med ett recept på en knäckig och urgod äppelpaj. Receptet är från min mor och en favorit när det kommer till efterrättspajer. Funkar lika fint att använda päron, eller bär så som hallon, blåbär eller jordgubbar. Då kan det dock krävas lite potatismjöl om bären varit frysta. Justdetja, om ni vill önska något speciellt inlägg, har nån fråga eller liknande så lämna en liten kommentar!
 
 
Till en paj:
150 gram smör
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
½ tsk bakpulver
½ dl grädde
½ dl ljus sirap
5 st äpplen, skalade och skurna i bitar.
Kanel 
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Smörj en pajform, lägg ned äppelskivorna och strö över kanel. Smält smöreti en kastrull, rör ned alla andra ingredienser. Bred smeten över äpplena som ett täcke, grädda i nedre delen av ugnen i ca 20 minuter.
2. Låt svalna lite innan pajen serveras med en klick grädde eller glass.  

Postat av: Ninni

Så himla gott med äppelpaj! :)

2015-10-12 @ 18:42:21
URL: http://ninnidot.blogg.se
Postat av: Maria at inredningsvis

OMGGG vad god den ser ut måste bakas i veckan TACK :)

Idag har jag söta barnrumstips på bloggen:)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Postat av: Ewa Nilsson

Nu är ju stilen lika liten igen, månne är det fel på min läsplatta när det gäller din blogg, ingen annan har ju så liten stil.

Svar: Hm, jag ska kolla hur det ser ut från en annan webbläsare (använder chrome oftast), kanske att jag måste ändra lite mer. Annars ska storleken vara 12. :) Tack att du meddelar!
Linnéa

2015-10-12 @ 19:24:02
Postat av: joanna-livet med Asperger

ser så gott ut

Svar: Åh, tack! :)
Linnéa


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: