Chocolate chip cookies

Det här receptet kommer ursprungligen från en bakbok jag fick när jag fyllde elva, och ändå sen dess har jag tyckt om dom här kakorna. Lätta att göra är dom också, och snabbt går det. Tänk bara på att låta kakorna svalna ordentligt innan servering, annars kan de smaka hjorthornssalt -inte så gott.


Chocolate chip cookies ca 16st:

200g smör/margarin, rumsvarmt
1½ dl socker
3 dl vetemjöl
0.5 tsk hjorthornssalt
200 gram choklad, grovt hackad [väl en chokladsort som du tycker är riktigt god!]
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor

1. Sätt ugnen på 200grader. Vispa smör och socker poröst.
2. Blanda vetemjöl och hjorthornssalt, blanda ner det i smörvispet.
3. Tillsätt havregryn, kokosflingor och hackad choklad. Knåda ihop till en deg.
4. Forma degen till golfsbollsstora kulor som läggs på bakplåtsklädda plåtar.
5. Sätt in i mitten av ungen i ca 10-15 min.

Postat av: Anonym

looks so delicious!



have a nice time!

Paula

2010-10-22 @ 09:35:48
Postat av: Erika - Bakglädje

Mums, ser otroligt goda ut.

2010-10-22 @ 11:36:23
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Rebecca

GOTT1 Blir de krispiga eller sega?

2010-10-22 @ 11:45:24
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: MATBLOGGEN



Mums! så gott!!

Jag har aldrig bakat dessa med havregryn i - det måste jag ju göra! :)



Trevlig Lördag

Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Vilken fin blogg du har med så många goa recept! Dessa ser smarriga ut!

2010-10-23 @ 22:39:51
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: