Cupcakes -grundrecept

Här kommer ett väldigt bra grundrecept på "bottnar" som jag alltid använder mig av när jag bakar cupcakes:


Cupcakes, 12-14 st:

100 g smör
1 dl ekologisk mjölk 3%
3 st ekologiska ägg
2.5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 st citron, skalet och 2 msk av saften
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret, ta bort från värmen och tillsätt sedan mjölken.

Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Rör ned det smälta smöret i äggvispet samt det rivna citronskalet och saften.

Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en annan bunke. Vänd sedan ner mjölblandningen i smeten.

Placera muffinsformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 60% med smet. Grädda sedan mitt i ugnen i ca 15 minuter (i 175 graders ugnsvärme). Prova med en sticka, cupcakesen ska vara helt torra.


Kommer från Leilas A piece of cake

Postat av: Fanny, fannyskakburk

SVAR: Aha, okej! Bara sådär?? Får typ alla det??

Kram<3

2010-07-25 @ 20:32:24
URL: http://fannyskakburk.blogg.se/
Postat av: Fanny, fannyskakburk

SVAR: Okej, :D



Är det du som har gjort din designe?? Den är jätte fin!

2010-07-25 @ 20:44:05
URL: http://fannyskakburk.blogg.se/
Postat av: Fanny, fannyskakburk

Haha, hur länge har du haft din blogg? Jag har haft min ett halvår ungefär, eller jag började inte blogga föräns efter typ 2 månader, men min är ju ändå inte så jätte stor ännu, din verkar ju iallafall vara ganksa poppulär ;D

2010-07-25 @ 21:57:47
URL: http://fannyskakburk.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: