Goda kladdkakemuffins

Här har ni mitt favoritrecept på kladdkakemuffins. De är lika lättgjorda som goda och blir precis sådär kladdiga och sega som jag vill att en kladdkaka ska vara :)


Till 12 muffins:
100 gram smör
2½ dl socker
1½ dl vetemjöl
½ dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg

Gör så här:
1. Smält smöret. Rör ihop de torra ingredienserna (socker, vetemjöl, kakao, vaniljsocker och salt) i en bunke.
2. Tillsätt äggen och rör runt. Blanda sist ner det smälta smöret och rör till en jämn smet. Placera muffinsformar (12 st) i en muffinsplåt.
3. Fyll formarna med smet och grädda längst ner i ugnen i 12-15 minuter på 175 graders ungsvärme.
4. Prova med en sticka och bestäm själv hur kladdiga du vill ha dom. Efter 10 minuter blir som väldigt kladdiga, men då kan man låta muffinsarna stelna under natten i kylen. Efter 15 minuter blir de inte speciellt kladdiga och kan ätas på en gång.
5. Servera med bär och grädde, chokladfrosting, kolasås, glass, eller hur du nu vill! Jag valde att göra det enkelt för mig och toppade varje muffin med lite tinade jordgubbar.

Postat av: sofie

Åh vad smarriga de ser ut! :D

2010-11-02 @ 15:27:36
Postat av: Fanny, fannyskakburk

Svar: Jaa, gudars vad jag älskar choklad! ^^ Det där↑ såg oxå väldigt gott ut! :)

Kramar Fanny

2010-11-02 @ 19:21:07
URL: http://fannyskakburk.blogg.se/
Postat av: emelie

Haha ja, ibland glömmer man bort de mest enkla grejer (:

2010-11-03 @ 13:15:01
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

ser himla mumsigt ut

2010-11-03 @ 16:04:00
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Bakade de här muffinsarna med chokladfrosting här för någon dag för att ge i födelsepresent till en kompis. Ville bara säga att de blev grymt goda! Och att jag tycker om din blogg, du har så många goda recept :D

Svar: Åh vad kul att höra, tack så mycket!
Baktokig

2012-11-15 @ 17:33:07
URL: http://hannypandy.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: