Baktokiga favoriter

Inser att jag har bakat, och bloggat, en hel del nu. Lillbloggen startades 2010 (det är 5 år sen, hallå vart tog tiden vägen?) och i arkivet finns så många recept. Jag tycker om allihopen, men ett par är recept som jag går tillbaka till om och om igen. Som jag bakat flera hundratusentals gånger (okej kanske inte) och kan utantill. Några av dem är de här:

Kladdkaka. I alla möjliga utföranden, toppad med vit choklad/cheesecake/bär/kolakräm/vit choklad osv osv. Här {klick} är grundreceptet jag använder när jag bakar kladdis, och här {klick} finns alla mina kladdisar, samt några brownies.
 
Cupcakes. Minitårtor som går att variera i all oändlighet, och därför tycker jag så himla mycket om dem. Dessa {klick} är den varianten jag gör oftast, och då öser jag alltid på med en massa bär. 
 
Chokladbollar. Troligen det bakverk jag gör oftast. Så enkelt men galet gott. Har en kompis som ibland gör en sats chokladbollsmet och äter direkt ur bunken med en sked -tycker det är genialiskt pga precis så gott är det. Mitt favoritrecept {klick} görs med ljus sirap och vispas krämigt med elvisp.
 
Smulpaj. Hamnar nog på andra plats efter chokladbollarna i frekvent bakade bakverk. Tar ingen tid att svänga ihop och går att äta både varm och kall (ingen väntetid!!) och dessutom blir en sån här paj lika god med rabarber, hallon, blåbär, äpplen, päron eller nektariner. Se bara till att anpassa mängden socker efter hur sura bären är, och mängden potatismjöl efter hur mycket vatten de innehåller. Här är mitt standardrecept {klick}. 
 
Chokladtårta. Om någon ber mig baka en tårta är det denna {klick} jag bakar (nu vet ni vad som väntar om någon undrat). En saftig chokladtårta med lite kaffesmak. Åh. Så god.
 

Postat av: Anonym

Jag Ska också göra kladdis idag tror att jag kan äta det igen .

2015-10-07 @ 08:09:35
Postat av: Anonym

Jag Ska också göra kladdis idag tror att jag kan äta det igen .

2015-10-07 @ 08:09:35

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: